WordPress Huolenpito
WordPress-sivustot tarvitsevat huolenpitoa, jotta ne pysyvät turvallisina ja toimivina. Huolehdimme teknisistä päivityksistä, autamme ongelmatilanteissa ja tuemme sinua sivuston ylläpidossa.
Tekniset päivitykset
ja tuki sisältöpäivityksiin
Tekniset päivitykset, valvonta
ja raportointi
Useammin tehtävät räätälöidyt päivitykset
* Hintoihin lisätään alv 25,5 %. Saatavilla olevat sopimusjaksot: 3kk, 6kk ja 12kk.
Palvelun tilauksen jälkeen otamme sinuun yhteyttä sähköpostilla ja sovimme palvelun käyttöönotosta. Käyttöönoton yhteydessä teemme sivustolle kuntotarkastuksen, jossa katsotaan mm. että sivuston teema sekä lisäosat ovat päivitettävissä.
Jos tarvitset apua palvelun valintaan, ota meihin yhteyttä!
WordPress Huolenpito -palvelulla varmistat, että sinulla on aina käytössäsi henkilö, joka pystyy auttamaan WordPressin käytössä tai tekemään muutoksia puolestasi. Mikäli et itse ehdi tai pääse koneen ääreen, voit pyytää meitä tekemään muutokset. Sivustopäivitykset tehdään hinnaston mukaisella tuntiveloituksella asiakaspalvelun aukioloaikoina.
WordPress tarjoaa mahdollisuuden automaattisiin päivityksiin, jotka voi ottaa käyttöön halutessaan. Jos päivityksissä ilmenee yhteensopivuusongelmia teemojen ja lisäosien kanssa tai päivityksessä ilmenee muita ongelmia, voivat ne vaikuttaa sivuston toimintaan tai turvallisuuteen. Tästä syystä suosittelemme tekemään päivitykset valvotusti ja niin, että ongelmatilanteissa on helppoa palata päivitystä edeltäneeseen tilaan.
Huolenpitopalvelussamme teemme päivitykset sivustollesi valvotusti ja varmistamme, että sivustosi toimii häiriöttömästi päivitysten jälkeen. Reagoimme myös nopeasti mahdollisiin ongelmiin päivitysten suorittamisen jälkeen, mikä takaa sivustosi jatkuvan toiminnan.
Raportointi antaa sinulle kattavan yhteenvedon päivityksistä, tietoturvasta ja valvonnasta. Sen avulla olet aina ajan tasalla sivustosi tilasta ja toiminnasta.
Valvonnassa tarkkailemme sivustosi toimintaa 24/7. Jos sivustolla on ollut poikkeamia toimivuudessa, näet ne raportissa. Jos valvontamme havaitsee kriittisen ongelman sivustollasi, tutkimme tapauksen. Reagointi ja tutkinta ongelmiin tehdään arkisin asiakaspalvelun aukioloaikoina.
Raportista näet myös tietoturvatarkastuksen tulokset.
Varmuuskopioimme sivuston tiedostot ja tietokannat palvelutason mukaan kuukausittain, viikoittain tai päivittäin. Varmuuskopio otetaan aina ennen versiopäivityksiä, jolloin kopio toimii palautuspisteenä, mikäli päivityksessä ilmenee ongelmia.
Hostingpalvelun webhotellit sisältävät päivittäisen varmuuskopioinnin. Palvelun oma varmuuskopionti varmistaa, että käytössämme on aina tarvittavat palautuspisteet. Tarvittaessa voimme tehdä palautuksia myös webhotellin varmuuskopioinnista.
Asennamme saatavilla olevat päivitykset sivustollesi säännöllisesti kuukausittain tai kahden viikon välein riippuen valitsemastasi palvelutasosta. Päivitysten jälkeen tarkistamme aina sivustosi tilan. Jos sivusto ei vastaa odotetusti tai havaitsemme sen kaatuneen, palautamme sen välittömästi päivitystä edeltäneeseen tilaan.
Huolenpito Laaja -palvelu sisältää mahdollisuuden räätälöidä erillisiä tarkastuksia päivitysten yhteyteen. Voimme esimerkiksi tarkistaa valittujen sivujen tai toiminnallisuuksien toiminnan.
WordPressin päivitykset voivat aiheuttaa ongelmia sivustolle. Ongelmatilanteissa palautamme sivuston varmuuskopiosta. Tämän jälkeen keskustelemme mahdollisista jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa voit tilata meiltä tutkimuksen ja korjaukset.
Tarkka- ja Laaja-palvelutasoissa tutkimme ja raportoimme ongelmatilanteet maksutta, ja korjaustoimenpiteet hinnoitellaan erikseen.
Tarkka ja Laaja palvelutasoissa sivustolle suoritetaan säännöllisesti tietoturvatarkastukset, joilla pyritään löytämään mahdolliset haavoittuvuudet ennen kuin niiden kautta on päästy tekemään vahinkoa. Havaitut haavoittuvuudet tutkitaan, arvioidaan ja reagoidaan mahdollisin toimenpitein.
Ei kriittisissä ongelmissa odotamme yleensä korjaavaa päivitystä ja asennamme sen seuraavassa versiopäivityksessä. Kriittisissä haavoittuvuuksissa otamme sinuun yhteyttä ja ehdotamme korjausta.
Tarkka ja Laaja palvelutasoissa sivustosi toimintaa valvotaan ympäri vuorokauden ja mahdolliset käyttökatkokset kirjautuvat lokiin sekä kuukausiraporttiin. Reagoimme aktiivisesti käyttökatkoksiin arkisin klo 9–17. Jos muuna aikana on ollut käyttökatkoja, käymme ne läpi päivän aikana.
Webhotelliemme toimintaa valvotaan 24/7 ja mahdollisiin vikatilanteisiin reagoidaan välittömästi. Tämä valvonta ei kuitenkaan seuraa asiakkaan ympäristöjä kuten WordPressin toimivuutta. Huolenpidon valvontaan raportoituvat kaikki palvelukatkot. Kaikki palvelukatkot listataan raporttiin.
Tarkka ja Laaja palvelutasoissa saat huolenpitopalvelusta raportin, josta näet mm. tehdyt päivitykset, tietoturvatarkastuksen yhteenvedot ja valvonnassa havainnut häiriöt. Raportointi antaa sinulle selkeän tilannekuvan ja auttaa puuttumaan mahdollisiin ongelmiin nopeasti. Tiedät aina mitä kotisivuillesi kuuluu ja kuinka ajan tasalla sivustosi ylläpito on.
Huolenpito Tarkka sisältää raportoinnin kerran kuussa ja Huolenpito Laaja kahden viikon välein.
Jos päivityksillä ja kotisivujen toteutuksella on yhteensopivuudessa ongelmia, palautamme sivuston varmuuskopiosta toimivaan versioon ja raportoimme sinua tarvittavista toimenpiteistä. Huolenpito Tarkka ja Laaja -palveluissa tutkimme ongelman ilman erillistä veloitusta. Raportin mukaan voit valintasi mukaan tilata tarvittavan korjauksen meiltä, korjata ongelmat itse tai käyttää kolmatta osapuolta korjausten tekemiseen.
Sivuston ohjelmistosta johtuviin vikatilanteisiin, jotka estävät sivuston toiminnan, reagoidaan tuen aukioloaikoina (arkisin klo 9–17).
Usein haavoittuvuudet löytyvät julkaisujärjestelmästä tai asennetuista lisäosista tietoturvatarkastusten yhteydessä.
Useissa tapauksissa haavoittuvuudet korjautuvat huolenpitopalveluun kuuluvien säännöllisten päivitysten kautta. Jos haavoittuvuus on vakava tai korjausta ei ole näköpiirissä päivitysten myötä, vaihtoehtona on poistaa lisäosa käytöstä tai kehittää tai etsiä sen tilalle korvaava ratkaisu.
Jos palvelukatko johtuu palvelinympäristöstä, vastaa sen valvonnasta ja korjauksesta webhotellin tarjoava yritys.
Hostingpalvelu: Palvelinvalvontamme reagoi palvelimien vikaantumiseen 24/7. Teemme vikaantuneeseen palvelinympäristöön tarvittaessa korjaukset tai vaihdamme webhotellin tarvittaessa kokonaan uuteen ympäristöön.
Kotisivut toisen palveluntarjoajan hosting-ympäristössä: Reagoimme katkoksiin tuen aukioloaikoina (arkisin klo 9-17). Jos katkos johtuu palvelimesta tai siihen liittyvästä tietoliikenteestä, ongelmatilanteiden selvitys kuuluu hostingin palveluntarjoajalle.
Lähtökohtaisesti huolenpidossa olevaan sivustoon on vaikeampi tehdä tietomurtoja, mutta se on yhä mahdollista.
Sivustomurron sattuessa kohdalle, voimme palauttaa kotisivusi nopeasti varmuuskopiosta. Jos varmuuskopio palauttaminen aiheuttaa merkittäviä datan menetyksiä, myös sivuston puhdistaminen ja korjaaminen varmuuskopion sijaan on mahdollista. Murron jälkeinen puhdistaminen ja korjaukset veloitetaan hinnaston mukaisesti.